01
Problemet
Frustrerad över att inte få bra beslutsunderlag i tid? Sveriges största telebolag var det.
Beslutsfattare spenderade timmar på att samla in information från organisationens alla hörn för
att försöka skapa sig en överblick över deras utvecklingsprocess. Att sedan sammanställa
information för att få ett bra underlag var mycket tidskrävande och tog värdefull tid från
annat.
02
Lösning
Ett system som kunde sköta all informationsinhämtning samt sammanställa den, behövdes. “Feature
Product Tracker” blev den perfekta lösningen, ett projekthanteringssystem som integrerar data
från hela organisationen in till en och samma informationsmodell och visualiserar det på ett
överskådligt och tydligt sätt. Plötsligt kunde medarbetare i ledarroll på ett enkelt sätt följa
hur utvecklingsprocessen i organisation fortskred och det i realtid!
03
Resultat
Systemet underlättade arbetet för hundratals medarbetare som nu slapp slita sitt hår i frustration över att behöva spendera merparten av sin tid på att gräva fram och tyda den information de behövde. Genom att ha all information samlad i ett och samma verktyg med ett gemensamt vokabulär kunde organisationen ta snabbare och mer välinformerade beslut än någonsin tidigare.
Är ni i samma sits? Vill ni också ha ett system som samlar information från flera verktyg?